SEO

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

19 Şubat 2022
1055
Views

Arama motorları, hayatımıza girdiği andan itibaren anahtar kelimelerin ve bu kelimelerin arama motorlarındaki sıralamaları değerlendi. Arama motoru sıralamaları yükselen siteler her açıdan kıymetleniyor ve bazen küçük sermayeler ile devlerin arasına girişler yapılabiliyor. Peki bu sıralamayı tetikleyen seo uzmanı nasıl olunur? Bir okulu var mı yoksa tecrübelere dayanarak mı Seo uzmanı olunuyor? Tüm bu sorularınızın cevabı içeriğimizin devamında bulacaksınız.

online pazarlama endüstrisi, potansiyel online müşteri denizine satış yapmak için daha fazla işletme internete girdikçe büyümeye devam ediyor. Ancak herhangi bir işletmenin başarılı olması için hızlı bir Google aramasında (veya Bing, Yahoo, vb.) bulunmalarını kolaylaştırmaları gerekir. Şu anda 1 milyardan fazla web sitesi var ve bunların her birinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) dikkat çekmek için jokey yapması gerekiyor.

Online deneyimlerin yüzde 68’i bir arama motoruyla başlar ve doğal olarak markanızın bu deneyimin bir parçası olmasını istersiniz. İster yeni web sitenizi yeni açın, ister arama pazarlamasını denemek isteyen bilgili bir iş profesyoneli olun, SEO temel bir beceridir. SEO’yu hizmet olarak sunan sayısız ajansın olması şaşırtıcı ve tesadüf değil değil.

SEO Nedir?

SEO veya arama motoru optimizasyonu, anahtar kelime sıralamalarını iyileştirmek ve arama motoru sonuç sayfalarından (SERP’ler) gelen organik trafiği artırmak amacıyla web sitenizi optimize etme uygulamasıdır.

SEO, sizinle alakalı aramalar için web sitenizin online görünürlüğünü artıran pazarlamanın temel bir parçasıdır. Web siteniz, olması gerektiğini düşündüğünüz anahtar kelimeler ve kelime öbekleri için SERP’lerde gösterilmiyorsa, ya bir şeyi doğru yapmıyorsunuz ya da yapacak daha çok işiniz var.

Sıralamamanızın birkaç nedeni şunlardır:

  • Rakiplerinizin daha iyi içeriği var
  • Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmıyorsunuz
  • Zayıf bağlantı kurma uygulamaları kullanıyorsunuz
  • Web sayfanızın yüklenme süreleri yavaş
  • Web siteniz kötü bir kullanıcı deneyimine sahip
  • Arama Motorlarının Nasıl Çalıştığını Anlama

Web sayfalarınızın optimize edilmesini sağlamanın bir parçası, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamaktır. Arama motorları, kullanıcıların aradığı terimlerle en alakalı web sayfalarını listeleyerek kullanıcılara hitap eder.

Arama motorlarının belirli bir web sitesiyle alaka düzeyini analiz etmek ve belirlemek için kullandığı birden çok faktör vardır. Google bunları genellikle açıklamaz, ancak pazarlamacılar tarafından yaygın olarak bilinen ve kullanılan pek çok şey vardır. Bir SEO uzmanı en üst sıradaki faktörlerin farkında olmalıdır ve OptinMonster’a göre  2019’daki en iyi SEO sıralama faktörleri şunlardır:

  • Etki alanı yaşı, URL ve yetki
  • Bağlantılar
  • Mobil uyumluluk
  • Optimize edilmiş içerik
  • Sayfa hızı (mobil sayfa hızı dahil)
  • Gerçek iş bilgileri
  • Güvenli ve erişilebilir bir web sitesi
  • Sosyal sinyaller
  • Teknik SEO
  • Kullanıcı deneyimi (Google RankBrain)

Web siteleri, öncelikle arama motorunun sıralama faktörlerini ve en iyi uygulamaları ne kadar iyi karşıladıklarına göre sıralanır. Bunu en iyi yapan web sayfaları, yapmayan diğerlerini geride bırakacaktır. Arama motorları bir web sitesini sıralarken genellikle üç adımı takip eder:

1. Tarama

Google tam otomatiktir ve web sitenizde gezinmek ve sayfalarını dizinlerine eklemek için web tarayıcılarını kullanır. Motor daha sonra bu sayfa adreslerini (ör. URL’ler) depolar. Sayfalar farklı yöntemlerle bulunabilir, ancak asıl olan, başka bir yerde (diğer web siteleri gibi) bulunan sayfalardan gelen bağlantıları takip etmektir.

2. İndeksleme

Google sayfalarınızı bulduğunda, her sayfanın ne hakkında olduğunu analiz etmeye çalışır. İçeriğe, resimlere ve videolara bakar ve bunların tümü, devasa bir veritabanı olan motorun dizininde saklanır.

3. Arama Sonuçlarını Sunma

Birisi Google’da bir arama yaptığında, motor en kaliteli sonuçları belirleyecektir. Bu sonuçlar, kullanıcının konumu, dili, cihazı ve önceki sorguları dahil olmak üzere birçok faktöre sahiptir. Sonuçlar genellikle arayan kişiye göre kişiselleştirilir. Örnek olarak, “bulut bilişim şirketi” araması, Avustralya’daki bir kullanıcıya Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir kullanıcıdan farklı sonuçlar verir.

SEO’nun Faydaları Nelerdir?

SEO, günümüzün dijital pazarlama dünyasında oldukça popüler hale geldi. Sayısız işletme, güçlü bir online varlığını sürdürmek, web sitelerine yeni ziyaretçiler getirmek ve potansiyel müşteriler oluşturmak için buna güveniyor.

HubSpot’un  Pazarlama Durumu Raporunda , pazarlamacıların yaklaşık yüzde 64’ünün arama motoru optimizasyonuna aktif olarak zaman ayırdığı ortaya çıktı. Rakiplerinizi düşünüyorsanız, yarısından fazlası SEO’ya zaman harcayarak ve muhtemelen sizi geride bırakarak işlerini güçlendiriyor.

SEO’nun işletmelere fayda sağlamasının birkaç yolu vardır  :

SEO’nun Büyük Yatırım Getirisi Vardır

Bir boşlukta, organik aramadan gelen potansiyel müşteriler, ücretli arama, sosyal ve basılı reklamcılık tarafından oluşturulan potansiyel müşterilere kıyasla genellikle daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir. Ve reklamlara gerçek dolar harcarken, SEO daha çok zaman harcamakla ilgilidir.

SEO Online Görünürlüğü Artırır

İnsanlar organik aramaları farklı şekillerde ve farklı anahtar kelime kombinasyonlarıyla gerçekleştirir. Web siteniz, anahtar kelimelerin çeşitli permütasyonları (bulut bilişim, bulut platformu, bulut platformu) için arama sonuçlarında görünüyorsa, güçlü bir görünürlüğünüz olma ihtimali yüksektir.

SEO Markanızın Güvenilirliğini Sağlar

Sıralamanız genellikle güvenilirliğinizle eş anlamlıdır. Harika bir arama varlığı olmayan bir işletmeye inanır mısınız?

SEO, Müşterilerin Zihninde İç güdü Sağlar

Analytics araçları (Google Analytics gibi), SEO’nun önemli bir yönüdür. Analytics, müşteri arama eğilimlerini, sayfa tercihlerini, arama ortamlarını ve hatta konumlarını deşifre edebilir. Web sitenizi onlar için optimize edebilmek için müşterilerinizin zihnine dalın.

SEO Uzmanı Olmanın Faydaları

SEO, veri, analiz, içerik pazarlaması ve teknik yeterliliği birleştiren belki de en zorlu ve ödüllendirici pazarlama disiplinidir. SEO’ya hakim olmak ve SEO’dan yararlanmak, pazarlama çabalarınızın potansiyelini ortaya çıkaracaktır.

SEO Uzmanlarına Talep

Şirketler, rakiplerine ayak uydurmak için arama motoru optimizasyonu uyguladıkları için SEO uzmanları yüksek talep görmektedir. SEO uzmanları, pazarlama ekiplerinin kaliteli web trafiği toplamasına, başarılı dijital kampanyalar oluşturmaya ve şirkete yeni işler getirmesine yardımcı olmak için işe alınır.

Bu günlerde, ortalama bir web sitesine gelen trafiğin yaklaşık yarısından bir SEO uzmanının sorumlu olması bekleniyor. SERP’lerde ilk beş sırayı korumayı başaran sitelerin, tıklamaların tahmini olarak yüzde 68’ini aldığını düşünürsek, yüksek bir sıralama elde etmek, işinizin büyümesi ve geliriniz üzerinde muazzam bir etkiye sahip olabilir.

İster şu anda bir SEO uzmanı olun, ister bu alanda çalışıyor olun, bir SEO işi heyecan ve büyüme için muazzam bir potansiyel vaat ediyor. İçerik pazarlaması, iş danışmanlığı ve veri analitiği dahil olmak üzere SEO deneyimiyle gidebileceğiniz başka yollar da var.

Bir SEO Uzmanının İş Sorumlulukları

Birçok farklı bileşen bir SEO stratejisi oluşturur. Tipik bir SEO işindeki günleriniz çok çeşitli olacak ve sorumluluklarınız muhtemelen aşağıdakileri içerecektir:

optimizasyon

Optimizasyon, bir SEO uzmanının en önemli sorumluluğu olacaktır. Bu, hem sayfa içi hem de sayfa dışı arama motoru optimizasyonunu içerir; birincil türleri şunlardır:

Sayfa İçi SEO

  • İçerik oluşturma ve optimizasyon
  • Dönüşüm optimizasyonu
  • Başlık etiketleri, başlık etiketleri, meta açıklama etiketleri
  • Resimler ve ALT metni
  • Anahtar kelime araştırma ve yerleştirme
  • URL yapısı
  • Kullanıcı deneyimi

Sayfa Dışı SEO

  • Varlık oluşturma (infografikler, videolar vb.)
  • Misafir bloglama
  • Sosyal medyadan web sitenize gelen trafiği artırmak
  • Bağlantı kurma
  • Basın yayınları

Mobil Optimizasyon

Aramaların artan bir kısmı mobil cihazlarda gerçekleştiğinden, Google, dizininin mobil kullanıcılar için iyi çalışmasını istiyor. Bir mobil cihazdaki kullanıcı deneyimi, mobil SEO’nuzu da etkileyecektir . Google artık web sitelerini mobil merkezli bir yaklaşımla tarıyor, bu nedenle içeriğinizin mobil cihazlar için optimize edilmesini sağlamak zorunludur. Bu, dilin özlü kullanımını içerir.

Anahtar Kelime Araştırması

Bir SEO uzmanı olarak, dönüşüm için mümkün olan en iyi anahtar kelimeleri hedeflemek üzere alaka düzeyini ve rekabet gücünü belirlemek için anahtar kelime araştırması yapacaksınız.

Analitik

Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını nasıl ölçersiniz? İşte burada analiz devreye giriyor ve web sayfalarınızın ve odak anahtar kelimelerinizin nasıl performans gösterdiğini görmek için verileri düzenli olarak izleyecek ve analiz edeceksiniz.

Bağlantı Oluşturma

Başka bir web sitesi sizin sitenize bağlantı verdiğinde, buna geri bağlantı veya gelen bağlantı denir ve bu en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Bu tür bir bağlantıyı başka bir web sitesinden bir güven oyu olarak düşünün. Sorumluluklarınızdan biri, diğer web sitelerinin size ödeme yapmadan bağlantı vermesini sağlamak için fırsatlar arayarak “bağlantılar oluşturmak” olacaktır.

Sektöre ayak uydurmak

SEO uzmanı olmanın ilk adımı, yerleşik profesyoneller tarafından yazılan makaleleri okumak ve sektördeki değişikliklerden haberdar olmak için en son arama pazarlaması haberlerini takip etmektir. Stratejilerinizi sürdürmek ve geliştirmek, devam eden bir sorumluluktur. SEO uzmanları sistem destek uzmanı gibi genellikle mekanik olaylarla değil, özellikle işin ruhu ile ilgilenir. Tabi ki yazılım kontrolleri de yapar.

Diğer Pazarlama Ekipleriyle Çalışmak

Tüm bu sorumlulukları yerine getirirken, kurumsal bir ortamda tipik bir SEO uzmanı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere stratejileri hizalamak için diğer pazarlama ekipleriyle birlikte çalışarak zaman harcayacaktır:

  • İçerik pazarlama
  • Ücretli arama pazarlaması
  • halkla ilişkiler
  • Sosyal medya pazarlamacılığı
  • web Geliştirme

SEO Uzmanı Olma Adımları

Günümüzün modern dünyasında sayısız beceriyi kendi başınıza öğrenebilirsiniz ve bunların çoğu, Ayhan KARAMAN, SEOİSTE, UPGO, Seo Hocası ve ismini hatırlayamadığımız kaliteli onlarca sitelerle yapılandırılmış ve kapsamlı bir şekilde online olarak yapılabilir. Sektörde yeniyseniz ve SEO uzmanı olmayı planlıyorsanız izlemeniz gereken yedi adım:

  1. Arama motorlarının nasıl çalıştığının temellerini öğrenin
  2. SEO stratejilerini ve kavramlarını anlayın
  3. SEO eğitimine katılın
  4. Sektör trendlerini ve haberlerini takip edin
  5. SEO araçlarına aşina olun
  6. Web sitenizde veya bloğunuzda SEO taktikleri ile denemeler yapın
  7. İşverenlere çabalarınızı ve sonuçlarınızı gösterin

Hala SEO Uzmanı olmak istiyor musunuz?

Seo uzmanı olabilmek için öncelikle belirli bir tecrübeye sahip olmak gerekir. Bolca okuyup araştırmak güncel kalmak ve sürekli analiz etmenin yanında vaka analizleri ile durumu iyice kavrayabilirsiniz. Size bu konuda en iyi katkıyı sağlayacak olan tamamen sizin bu konu da ki bireysel tecrübeleriniz olacaktır.

Eğer bu alanda hizmet vermek veya kendi sitelerinizi yönetmek istiyorsanız önce birkaç site üzerinde çalışma yapmalı ve uzmanlar ile rekabet etmelisiniz. Türkiye ve Dünya genelinde bir çok noktada Seo yarışmaları ve eğitimleri ile uzmanlar kendilerini geliştirebilirler. Eğer yarışmaları aramakta zorlanıyorsanız, 2022 yılı için hazırlanan bir çok ödül ile yarışmacılarını karşıladığı SEO yarışmasına katılabilirsiniz. Seo analiz Google sıralama yarışması hedef anahtar kelimesi üzerine düzenlenen yarışmanın son katılım tarihi 31 ocak olduğunu unutmayın.

SEO Uzmanı olmak isteyenlerin SSS

SEO Uzmanı nedir nasıl olunur?

Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarında web sitelerini en üst sıralara çıkarmak için siteleri optimize eden kişidir. Herhangi bir okulu yoktur, oluşturulan engin tecrübeler ile SEO uzmanı olunabilir. SEO uzmanlarının büyük bir kısmı büyük kaynak araştırmaları neticesinde ciddi çalışmalar ile başarıya ulaşmaktadır.

SEO Danışmanlığı nasıl yapılır?

Sektörde kendini ispat eden SEO Uzmanları dilerlerse SEO Danışmanlığı yapabilirler. Bu sektörde başarıya ulaşabilmek için en büyük olay başarılı SEO Hizmetleri neticesinde mutlu müşteriler sunmaktır. Özellikle SEO Kelimelerinde başarı yakalayanlar daha hızlı müşteri bulabilmektedirler. SEO uzmanı olmak isteyen kişilerin öncelikle bu alanda hizmet veren tecrübeli ajanslar ile çalışıp tecrübe edinmesini tavsiye ediyoruz.

SEO uzmanı görevleri nedir?

  • Web sitelerini arama motorlarına uygun hale getirmek;
    Title, Meta, açıklama yazılarının hazırlanması
  • H1-H6 etiketlerinin girilmesi
  • Site cihaz uyumluluğunu kontrolü (Mobil, deskop, Tablet)
  • Geri bağlantı sağlanması
  • Kullanıcı deneyimlerinin kontrolü

SEO uzmanı olmak için hangi okulu okumak gerekir?

SEO uzmanlığı için herhangi bir okul okumak gerekmez, Sektörde başarı yakalamak ve bilgi sahibi olmak yeterlidir. İlerleyen süreçlerde üniversitelerin ilgili bölümleri açılacağı kanaatimiz var.

Makale Katagorisi:
SEO

Yoruma Kapalıdır.